Poate ca nu ne place, dar vine un moment in viata noastra de soferi cand trebuie sa scoatem roata de rezerva. Tot ce putem face este sa sperăm ca nu ploua în acel moment, că nu suntem în drum spre cea mai importanta intalnire din viata noastra si ca pasagerul nu este in plin travaliu.
Atunci cand auzim un pocnet sau zgomotul unei anvelope intepate și este momentul sa scoatem roata de rezerva din spate, este important sa cunoastem capacitățile acesteia și cât timp poate fi folosită pentru condus. Avand in vedere gama de anvelope de rezerva disponibile astăzi, nu exista o regula atotcuprinzătoare. Așa că haideți sa aflam cat putem conduce cu diferite tipuri de roti de rezerva:
Rezervă de dimensiuni normale
In trecut, roata de rezerva de dimensiuni normale era cel mai frecvent tip de anvelopa de rezerva. De fapt, era singurul tip. De atunci, dominația sa pe piață a fost afectată de pneurile create special pentru economisirea spațiului și de cele runflat, dar o roată de rezerva de dimensiuni mari este în continuare preferată pentru vehiculele 4×4 sau pentru orice vehicul care are mai mult spațiu de depozitare.
Anvelopa de rezervă full-size este numită astfel deoarece este exact la fel ca cele patru anvelope pentru care servește drept rezervă. Atunci cand faceti pana, pur și simplu o schimbați cu cea de rezerva și continuati sa conduceti fără a fi nevoie sa ajustati viteza sau distanța.
Cu toate acestea, va sfatuim întotdeauna sa reparati anvelopa intepata, daca este posibil, și sa o puneti inapoi pe axa sa; este întotdeauna mai sigur sa conduceți cu anvelope care au o uzură similară. Iar roata de rezerva poate ramane o roată de rezerva, în stare buna și întotdeauna gata sa fie utilizata.
Roata de rezervă de dimensiuni reduse
Anvelopele de rezerva care oferă economie de spațiu sunt cele pe care majoritatea șoferilor le găsesc în prezent în masina. Acestea sunt populare în rândul producătorilor de automobile, deoarece sunt mai subțiri și ocupa mai putin spatiu, iar fabricarea lor este mai ieftină. Dar aceste atribute le fac, de asemenea, nepotrivite pentru o utilizare regulată și prelungită.
Fiind mai subțiri, anvelopele slim au mai putina banda de rulare în contact cu drumul în orice moment, ceea ce înseamnă ca au mai puțină aderenta (si, prin urmare, sunt limitate la o viteza de 80 km/h). Aceasta diferenta de dimensiune fata de celelalte anvelope face, de asemenea, ca vehiculul sa fie dezechilibrat în ansamblu. Asadar, la urma urmei, o anvelopa slim ar trebui sa fie folosită doar pentru a va duce la un service, și nu pentru a conduce în mod obișnuit.
Un alt lucru de reținut: avand in vedere aderenta redusa, este deosebit de nesigur sa aveți o roată de rezerva de dimensiuni reduse responsabilă atat de direcție, cat si de putere. Dacă aveți o masina cu tracțiune fata, iar acolo faceti pana, ar fi înțelept sa mutati o anvelopa din spate în față și să puneți roata slim în spate. Mai multa bataie de cap, da, dar mai sigur in general.
Runflat
Visul automobiliștilor: o anvelopă care funcționează și după ce este înțepată. Introdusă pentru prima dată de BMW, anvelopa runflat poate face acest lucru datorită pereților săi întăriți. La început, acești pereți întăriți au însemnat o rulare mai dură, dar dezvoltarea continuă a făcut că anvelopă runflat modernă să ofere o performanță similară cu cea a anvelopelor obișnuite.
Dar, atunci când sunt înțepate, anvelopele runflat trebuie să fie rulate încet și cu atenție. La fel ca în cazul anvelopei slim, limită de viteza este de 80 km/h și trebuie neapărat să mergeți direct la un service auto pentru a o repara sau înlocui. De asemenea, vă recomandăm să conduceți direct la o stație de service și să o umflați, înainte de a merge undeva pentru a o repara; cu cât conduceți mai puțin pe o anvelopă cu pana, cu atât există mai multe șanse ca aceasta să fie reparabilă.
Partea bună este că nu trebuie să ieșiți din mașină în ploaie și să o înlocuiți pe loc. Iar acesta este cu adevărat un lucru bun la care visează orice șofer.
Așadar, ce anvelopă de rezervă este cea mai potrivită pentru dumneavoastră?
Având în vedere gamă de anvelope de rezervă disponibilă, ați crede că luarea unei decizii ar putea fi dificilă. Dar, în realitate, sunteți limitat de tipul de mașină pe care-l aveți. Anvelopa Runflat poate părea o opțiune excelentă, dar nu este potrivită pentru toate mașinile. Roata de rezervă de dimensiuni normale nu va încăpea în acel mic colțișor din portbagajul gândit pentru a economisi spațiu. Iar roțile slim nu vă vor transporta cu 300 km/h până la cel mai apropiat service atunci când vă veți trezi cu o pană la jumătatea distanței până la destinație.
Dacă faceți pană, indiferent de tipul de roată de rezervă pe care il aveți, contactați echipa FilipShop cât mai curând posibil și aflați care este anvelopă de rezervă care se potrivește mașinii dumneavoastră. De asemenea, vă vom spune exact cât timp puteți conduce cu roata de rezervă pe care o dețineți.