Stim cu totii cat de mult ne bazam pe anvelope atunci cand plecam la drum si cat de important este ca acestea sa fie intr-o stare buna, dar este important sa ne amintim ca totul depinde de noi. In calitate de proprietari de masini responsabili, trebuie sa fim atenti la orice problema care ar putea compromite integritatea unei anvelope. Lucrul complicat este ca deteriorarea anvelopelor poate aparea dintr-o varietate de motive, dintre care unele nu sunt imediat evidente.
Daca nu suntem atenti, am putea ajunge sa conducem cu anvelope care nu sunt tocmai sigure. Pentru a reduce sansele ca acest lucru sa se intample, am alcatuit acest ghid complet al celor mai comune tipuri de deteriorare a anvelopelor, care sunt cauzele acestora si ce puteti face (daca puteti face ceva) pentru a le preveni.
Uzura neregulata a benzii de rulare
Deteriorarea anvelopelor se poate produce brusc (cum ar fi o intepatura) sau poate fi progresiva. Insa, uzura neregulata a benzii de rulare nu apare peste noapte; apare treptat si, de multe ori, nu este observata pana cand anvelopa nu este deja grav compromisa. Din fericire, tipul de uzura a benzii de rulare indica, de obicei, ce a cauzat-o si cum sa o preveniti in viitor. Haideti sa aruncam o privire asupra celor mai commune cauze:
Uzura centrala a benzii de rulare. Atunci cand banda de rulare care se intinde de-a lungul centrului anvelopei pare sa se uzeze mai repede decat banda de rulare de pe extremitati, este de obicei un semn de supra-gonflare. Anvelopele supraumflate au tendinta de a se umfla in centru, apasand acea parte a benzii de rulare mai ferm pe sosea si uzand-o mai repede. Care este solutia? Verificati care este valoarea PSI recomandata de producator pentru anvelope si asigurati-va ca anvelopele raman la acest nivel.
Uzura benzii de rulare a extremitatilor. Uzura excesiva a benzii de rulare de pe margini indica o sub-gonflare. Inca o data, familiarizati-va cu PSI-ul corect pentru anvelopele dumneavoastra si respectati-l. Uzura benzii de rulare pe extremitati poate fi, de asemenea, rezultatul unei deplasari intense pe drumuri sinuoase. Daca acesta este cazul dumneavoastra, incercati sa va rotiti mai des anvelopele.
Uzura unilaterala a benzii de rulare pe margine. Daca o margine a anvelopei este mai uzata decat orice alta parte, este un indiciu clar ca suspensia dvs. este dereglata, ceea ce face ca anvelopa sa se incline si sa apese mai ferm o extremitate pe sosea. Aveti nevoie de o aliniere a rotilor pentru a remedia problema si de o aliniere la fiecare 12 luni pentru a va asigura ca nu se va mai intampla din nou.
Zone plate. Acestea sunt semnele revelatoare ale unui sofer agresiv. Daca va place sa auziti sunetul de cauciuc care scartaie atunci cand semaforul se face verde sau va place sa testati distanta de franare a masinii la fiecare semafor rosu, veti avea anvelope cu zone plate. Desi aceste pete de uzura orizontala pot fi localizate in zone mici ale anvelopei, aceasta trebuie totusi sa fie inlocuita. Daca acea portiune uzata de anvelopa este in contact cu drumul atunci cand trebuie sa franati brusc, veti avea probleme. Solutia? O stiti deja – incetiniti.
Umflatura sau ruptura la impact
Ati vazut vreodata o umflatura in forma de ou care iese dintr-un pneu? Aceasta este cauzata de un impact la viteza mare cu un obiect solid. Lovirea prea rapida a bordurii sau a denivelarilor de viteza va rupe corzile din interiorul carcasei anvelopei si va provoca aparitia unei umflaturi in forma de ou. Desi anvelopa inca mai poate mentine presiunea in acest punct, integritatea sa a fost serios compromisa. Cat de compromisa este depinde de unghiul si de viteza cu care ati lovit obiectul. Fara indoiala, la un moment dat, daca veti continua sa conduceti cu aceasta anvelopa, umflatura se va sparge si veti experimenta o dezumflare brusca. De indata ce vedeti o umflatura pe anvelopa dumneavoastra, ar trebui sa o inlocuiti.
Taieturi si intepaturi
La fel ca umflaturile de impact, taieturile si intepaturile sunt rezultatul unei suferinte bruste, de data aceasta cauzate de obiecte ascutite care strapung anvelopa. Taieturile sunt cauzate de obicei de conditiile proaste ale drumului (gropi cu margini zimtate, de exemplu) sau de impactul cu obiecte ascutite, cum ar fi sticla sau pietrele.
Intepaturile pot fi provocate, de asemenea, de suruburi si cuie. Intotdeauna conduceti incet in jurul santierelor de constructii. Daca treceti incet peste suruburi si cuie, reduceti sansele ca acestea sa strapunga anvelopa. Evident, daca observati o intepatura, duceti masina la un service cat mai curand posibil pentru repararea anvelopei sau inlocuirea acesteia.
Fiti mereu atenti la gradul de uzura al anvelopelor
Anvelopele sunt expuse in totalitate la intemperii si la conditiile de drum si este important ca din cand in cand sa cautam semnele revelatoare ale deteriorarii anvelopelor. Anvelopele isi pot face treaba doar daca sunt in conditii optime. De indata ce observati ceva neplacut, luati legatura cu echipa de specialisti in anvelope de la Filipshop.ro, iar noi va vom ajuta sa luati cea mai buna decizie in ceea ce priveste anvelopele potrivite pentru masina dumneavoastra.